środa, 19 grudnia 2012

Starbuck's chai tea latte



Nie jesstem jakąś ogromną fanką kawy, dlatego sieciowe kawiarnie nie robiły na mnie wrażenia. Aż do pierwszego razu, gdy znajomi zaproponowali Starbucks jako miejsce spotkania. Kawa marcepanowa okazała się strzałem w dziesiątke ! Jednak zdając sobie sprawę jaką bombą kaloryczną jest wcześniej wymieniona przyjemność (wartość energetyczna kawy dochodzi nawet do 400kcal), zaczęłam poszukiwania czegoś mniej kalorycznego i tak trafiłam na CHAI TEA LATTE.

wartość energetyczna napojów można sprawdzić na stronie restauracji lub tutaj : http://calorielab.com/restaurants/starbucks/9


Składniki (na 2 porcje):

1 szklanka mleka
1 szklanka wody
2 torebki czarnej herbaty
1 łyżeczka cynamonu
1/3 łyżeczki mielonego imbiru
1/3 łyżeczki gałki muszkatałowej
1 łyżka stołowa brązowego cukru
kilka gożdzików
gwiazdka anyżu


Jak to przygotować ?

1. Zaczynamy od umieszczenia wszystkich przypraw w garnku, dodajemy herbatę i zalewamy wrzątkiem.
2. Gotujemy ok 5 minut na małym ogniu, by herbata nabrała aromatu.
3. Dodajemy połowę szklanki mleka do herbaty, czekamy, aż sie zagrzeje.
4. Drugą połowę mleka ubijamy (osobiscie posiadam ubijaczke z Tupperware, można spróbować ubić mleko w shakerze lub pominąć ten krok i całe mleko dodać do garnka).
5. Na kubku umieszczamy sitko, wlewamy herbatę. Dodajemy spienione mleko.






2 komentarze:

  1. Zakochałam się! :D Uwielbiam Chai Tea Latte i odkąd po raz pierwszy spróbowałam jej w Starbucksie, planuję zrobić jej domową wersję. Chyba skorzystam z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, zapraszam rownież na mój profil

    OdpowiedzUsuń

© Czas na swieżość..., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena